پروپوزال نویسی
پیشنهادات: آنها چه هستند؟
ایران پیپر یک مقاله کامل در مورد نحوه نوشتن پروپوزال دارد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. ارائه شواهد و مستندات از یک ایده پشتیبانی می کند و دلیل خوب یا بد بودن آن را نشان می دهد.
این پیشنهاد نه تنها در مبادلات تجاری و اقتصادی، بلکه در بسیاری از زمینه های دیگر نیز کاربرد گسترده ای دارد. پیشنهادی مانند این توسط دانشجویان و در زمینه های علمی در هر دو ظرفیت شخصی و حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
قبل از اینکه اولین جمله خود را بنویسید، بیشتر کار را قبلا انجام داده اید. قبل از نوشتن پروپوزال، باید موارد زیر را بررسی کنید:
1. مخاطبان خود را بشناسید
پروپوزال نویسی
در یک پروپوزال، هدف این است که خواننده را متقاعد کنیم که یک ایده خاص ارزش دنبال کردن را دارد یا ارزش دنبال کردن آن را ندارد. این نیاز به دانش همتای شما دارد. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ اگر طرف صاحب کسب و کار باشید، احتمالاً بر مزایای مالی ایده پیشنهادی در پروپوزال تاکید خواهد شد. یک مقام دولتی باید بداند که ایده شما در بین عموم مردم محبوب است، اگر مجبور باشید با آنها مقابله کنید.
2. خودتان تحقیق کنید
پروپوزال نویسی
استناد به شواهد و داده های دست دوم بسیار زمان برتر و دشوارتر است. با کارشناسان صحبت کنید و تحقیقات آنها را بخوانید.
3. قبل از نوشتن
پروپوزال نویسی
قبل از شروع نوشتن، زمانی را به طوفان فکری و جمع آوری ایده ها اختصاص دهید. بعد از اینکه چندین ایده خوب به ذهنتان رسید، تصمیم بگیرید که چگونه آنها را سازماندهی کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی
پروپوزال نویسی
نسخه اول هرگز بهترین نیست. پیشنهاد شما باید توسط یک دوست یا همکار مورد اعتماد که می تواند نظر خود را به شما ارائه دهد بررسی شود. این نظرات را در نسخه دوم اعمال کنید.
اجزای پیشنهادی
لطفاً تغییراتی در قسمت های اصلی پیشنهاد دهید.پیشنهادات شما ممکن است اضافه یا حذف شوند. چهار بخش اصلی در پروپوزال شما وجود دارد که ممکن است بسته به ویژگیهای آن (البته منهای مقدمه و نتیجهگیری) متفاوت باشد:
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه
پروپوزال نویسی
این بخش اطلاعات زمینه ای در مورد پروپوزال و همچنین معرفی موضوع را برای مخاطبانی که ممکن است با آن آشنا باشند یا ناآشنا ارائه می دهد.
این بخش از برخی جهات مهم ترین بخش پیشنهاد است. علاوه بر توضیح موضوع برای مخاطبان خود، برجسته کردن اهمیت این موضوع نیز مهم است. جلب توجه مخاطب با ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب و جالب بیشترین تاثیر را دارد.
ایده برای یک پروپوزال معمولا بر اساس حل یک مشکل است. در اینجا، باید بر مشکلی که راه حل شما به آن پرداخته است تأکید کنید. شناخت مخاطبان به شما کمک می کند تا این پیشنهاد را برای آنها بازاریابی کنید.
2. پیشنهاد
پروپوزال نویسی
این بخش هدف را شرح می دهد. شما باید این بخش را مختصر نگه دارید و فقط بر آنچه پیشنهاد شما واقعاً هست تمرکز کنید. اگر پروپوزال شما کوتاه است می توانید چند خط را در این قسمت قرار دهید. در این بخش، نباید نحوه اجرای استراتژی را توضیح دهید.
3. برنامه اجرایی
آیا به روش خاصی پیشنهاد می دهید؟ آیا آمادگی شما برای مخاطب کافی است؟ در این قسمت باید نحوه اجرای پروپوزال خود را توضیح دهید. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
هدف این است که مخاطبان خود را متقاعد کنید که برنامه شما خوب است و همچنین آنها را متقاعد کنید که شما فرد مناسبی برای اجرای آن هستید. شما باید بر ویژگی هایی تأکید کنید که شما را برای این کار واجد شرایط می کند.
بجزئیات
شما باید اطلاعات و داده های کافی را در این بخش در اختیار مخاطبان قرار دهید تا نشان دهید که فرآیند اجرا را کاملاً درک کرده و تسلط دارید.در عین حال، شما نباید آنها را با جزئیات فنی بیش از حد خسته کنید.
ص. پیش بینی
جلوگیری از موانع و مشکلات تأثیر مثبتی بر مخاطبان شما دارد و نشان می دهد که شما همه جوانب پیشنهاد خود را در نظر گرفته اید.
4. عملی بودن
پروپوزال نویسی
یک پیشنهاد عملی و عملی باید نشان داده شود. با استفاده از تجربیات قبلی می توانید تاکید کنید که این پروژه می تواند مشابه پروژه های قبلی انجام شود. در مواردی که تجربه قبلی در این زمینه ندارید، روی خواسته های مخاطبان خود تمرکز کنید.
در این صورت می توانید توضیح دهید که چگونه پیشنهاد شما باعث افزایش بهره وری شرکت می شود.
5. نتایج مورد انتظار
اهداف پروپوزال شما باید در این قسمت بیان شود. در نتیجه این بخش ممکن است یکنواخت و شبیه به بیان مزایای پروپوزال به نظر برسد. با این حال باید در این بخش اصل قضیه را توضیح دهید.
این قسمت را متفاوت از مزایای پروپوزال بنویسید.
6. منابع مورد نیاز
پروپوزال نویسی
این قسمت را هم می توانید به راحتی تهیه کنید. پیشنهاد شما به چه منابعی نیاز دارد؟ دو نوع منابع را باید در نظر گرفت (امکان محسوس مانند کاغذ، کامپیوتر، پول و غیره) و منابع نامشهود مانند زمان.
7. مقدمات انجام شده است
مخاطبان شما می خواهند بدانند که شما آگاه هستید. وقتی نوبت به قبولی می رسد (یا نمره بالاتر، اگر برای کار کلاسی باشد)، آمادگی بیشتری به نظر می رسد.
8. نتیجه گیری
پروپوزال نویسی
مقدمه شما به طور خلاصه تاریخچه این پیشنهاد را تشریح کرد. اگر به آن اشاره نشده بود، مقدمه باید تاریخچه پیشنهاد را خلاصه کند. در این قسمت است که می توانید تمام قسمت های قبلی مانند طرح پیشنهادی و اجرا و همچنین دلایل تغییر را توضیح دهید.
9. منابع و مآخذ
اگر در حال تحقیق یا نوشتن مقاله هستید، حتما منابع خود را ذکر کنید.
ویکی پدیا
owlcation
utleystrategies